Lot 15972, Jalan Impian Murni 3/4, Saujana Impian,
43000 Kajang, Selangor Darul Ehsan.

Ahad, 16 November 2014

Kuliah Subuh Ahad Ketiga November 2014

Tarikh hari ini ialah 23 Muharram 1436 Hijrah bersamaan dengan hari Ahad, 16 November 2014.

Kuliah Subuh yang bertajuk Saya Mestilah Muslim Di Sudut Akidah telah disampaikan oleh Ustaz Norjeehan bin Ahmad Mustapa di Surau Raudhatul Firdaus.

Antara isi-isi penting yang telah disampaikan: 1-Saya mestilah mengimani dan meyakini bahawa pencipta alam sejagat ini ialah Allah. 2-Saya mestilah mengimani dan meyakini bahawa Allah tidak mencipta alam ini tanpa tujuan atau untuk bermain-main sahaja. 3-Saya mestilah mengimani dan meyakini bahawa Allah telah mengutuskan para rasul dan menurunkan kitab untuk tujuan mengajar manusia mengenal Allah. 4-Saya mestilah mengimani dan meyakini bahawa matlamat hidup manusia dalam kehidupan dunia ini ialah untuk mengenal Allah. 5-Saya mestilah mengimani dan meyakini bahawa syurga adalah balasan dan ganjaran bagi mukmin yang taat. Neraka pula adalah balasan dan ganjaran siksaan bagi orang-orang kafir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan